Co powinniśmy wiedzieć o pozycjonowaniu?

Wraz z pojawieniem się na rynku internetowym wyszukiwarki Google, zmieniło się oblicze Internetu. Od teraz niemal wszyscy na całym świecie zaczęli korzystać z Google, dzięki czemu zdobywanie informacji stało się niezwykle proste. Otóż, pozycjonowanie Warszawa oznacza podjęcie pewnych działań, których zadaniem jest zdobycie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania lokalnie (czyli właśnie dla frazy Warszawa).

Jaką firmę pozycjonującą wybrać?

Zadanie to wbrew pozorom nie jest wcale proste. Na rynku usług w zakresie pozycjonowania działa wiele firm, które prześcigają się w ofertach kierowanych do swoich klientów. Każdej z nich zależy, aby pozyskać nowego klienta, który będzie im co miesiąc płacić. Jeśli postawimy na usługi amatorów, wtedy stracimy i czas, i pieniądze oraz będziemy zawiedzeni brakiem wyników, na jakie oczekiwaliśmy. Wobec tego powinniśmy prześwietlić każdą firmę, która nas interesuje i zapoznać się z klientami tej firmy oraz z opiniami innych osób na temat danej firmy, która zajmuje się SEO. W przeszłości pozycjonowanie było łatwiejszym zadaniem. Pozycjonowaniem Warszawa zajmowały się pojedyncze osoby. Praktycznie można być pozycjonować w pojedynkę nawet na trudne i konkurencyjne frazy. Wiele się od tego czasu zmieniło i dzisiaj za działania SEO odpowiada cały zespół. To wszystko zostało wymuszone wieloma zmianami w algorytmach Google, przez co pozycjonowanie stało się trudniejsze. Na pewno można stwierdzić, że wyszukiwarka Google jest teraz bardziej odporna na masowe manipulowanie wynikami wyszukiwania. Kiedyś pewne działania przynosiły pozycjonowanej witrynie korzyści, teraz Google może za te same działania ukarać.

Jakie są kary od Google?

Na pewno musimy wymienić filtr. Jest to kara, którą Google nakłada na naszą stronę na przykład w wyniku działań spamerskich lub duplikatów treści. Filtr polega na tym, że nasza witryna dalej będzie znajdować się w wynikach wyszukiwania, jednak spadnie drastycznie pozycja strony na dane frazy kluczowe. Filtr jest wynikiem amatorskiego pozycjonowania. Ruch na naszej stronie może spaść nawet o kilkadziesiąt procent. W przypadku, gdy niewłaściwie jest pozycjonowana (w odniesieniu do pozycjonowania Warszawa) nasza strona, taki spadek osób odwiedzających naszą stronę firmową może spowodować również spadek zysków (mniej klientów skorzysta z naszego produktu lub usługi – zależnie czym zajmuje się nasza firma). Innym rodzajem kary jest ban. To najcięższa kara od Google, jaka może nas spotkać. Oznacza całkowite wyeliminowanie naszej strony internetowej z wyników wyszukiwania. Wtedy żaden użytkownik nie znajdzie już nas w Google. Na pewno musimy się przed tymi karami bronić, wybierając do pozycjonowania naszej witryny profesjonalną firmę.