Profesjonalizm stacji benzynowych – jak go rozpoznać?

Nie zawsze jest tak, że klient jest zadowolony z benzyny, którą tankuje. Niektóre stacje paliw cieszą się lepszą, a niektóre gorszą renoma. Na niektórych ustawiają się kolejki, a inne świeca pustkami. Oczywiście, często przyczyna jest cena paliwa, jednak w dużej mierze najważniejsza rolę odgrywa jakość samego paliwa oraz jakość usług oferowanych przez stację. Podpowiadamy, jak rozpoznać profesjonalnego dostawcę paliw.

Bez względu czy jest to sprzedaż detaliczna czy hurtownia paliw, stacja powinna charakteryzować się pewnymi cechami, które sprawiają, ze klient chce na nią powracać. Nie każda sieć stacji potrafi tak zorganizować swoją pracę, aby atmosfera oraz jakość szły w parze. Jednak, jest to możliwe!

Profesjonalizm dostawców

Profesjonalizm dostawców paliw można oceniać na różnych płaszczyznach. Jednak, warto korzystać z usług takich dostawców, którzy w szczególny sposób dbają o standard usług. Najbardziej cenieni dostawcy paliw zwracają uwagę na:

  • współpracę z najlepszymi producentami paliw – dobry producent paliw to gwarancja ich najwyższej jakości. Potwierdzona renoma paliw zapewnia firmie dobre prosperowanie i zaufanie klientów. Dlatego właśnie, najlepsze stacje paliw chcą podejmować współpracę wyłącznie z renomowanymi producentami.
  • monitoring paliw – dobry dostawca paliw regularnie kontroluje paliwa, które oferuje swoim klientom. Dzięki temu ma pewność, że do klientów trafia produkt najwyższej jakości, a jego reklama nie mija się z rzeczywistością.
  • gwarancja bezawaryjności i optymalnej pracy – każdemu dostawcy paliw zależy na tym, aby paliwo było tak dobre, by zaiwaniało bezawaryjność i wydajność silników pojazdów. Dzięki temu dostawca wie, że zadowolony klient na pewno do niego powróci. To bardzo ważne z punktu widzenia marketingowego oraz wizerunkowego.
  • profesjonalizm pracowników – to niezwykle ważne, aby firma dbała o rozwój swoich pracowników. Dobre stacje oferujące sprzedaż detaliczną i hurtową zapewniają profesjonalne działanie wszystkich pracowników, bez względu na szczebel, na którym pracują – dotyczy to zarówno członków zarządu, jak i kierowników stacji paliw, ale również pracowników stacji. Każda z tych osób odpowiada za inne, równie ważne działania. Pracownicy na najwyższym szczeblu najwyższym, odpowiadają za powstrzymywanie kontaktów d producentami paliw i poszukiwaniem nowych, kierownicy stacji dbają o porządek, zamówienia i zajmują się koordynacją poszczególnych stacji, z kolei pracownicy mający bezpośredni kontakt z klientami realnie wpływają na ilość zainteresowanych usługami. Oczywiście nie można zapominać także o doszkalaniu i dbaniu o kierowców, którzy dostarczają paliwa do klientów.
  • elastyczne podejście do potrzeb klientów – w każdej branży należy liczyć się z indywidualnymi potrzebami klientów. Nie każdy z  nich potrzebuje takiej samej usługi, zatem firma musi dostosowywać swoje usługi do potrzeb klientów i kontrahentów.
  • pomocna obsługa stacji – szkolenia pracowników i ich przygotowanie to jedna kwestia, zupełnie inną jest nastawienie pracowników do osób korzystających ze stacji – czy to w celu zatankowania samochodu, złożenia zamówienia czy po prostu przerwy w podróży. W każdym z tych przypadków, pracownicy powinni być mili i pomocni.
  • Możliwość dostarczenia paliw w konkretne miejsce – najlepsi dostawcy paliw oferują możliwość dostarczenia autocysterna paliw we wskazane miejsce. Oczywiście odbywa się to na pewnych warunkach i jest ściśle omówione, jednak taka możliwość istnieje. Kierowcy są doskonale przygotowani, a paliwa dostarczają sprawnie i bezpiecznie, gwarantując zadowolenie klientów.
  • Możliwość kupowania hurtowego i detalicznego – dzięki korzystnym umowom z producentami paliw, najlepsze stacje mogą oferować zarówno sprzedaż detaliczną, jak i sprzedaż hurtową. Oczywiście każda ze stacji dąży do tego celu, gdyż znacznie powiększa to grono klientów.