Jak wyglądają profesjonalne kampanie AdWords?

Agencje AdWords prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowych sposób dotarcia do potencjalnych klientów swoich zleceniodawców. W świecie wszechobecnej konkurencji profesjonalne kampanie AdWords nie są już kluczem do sukcesu, a absolutnym minimum, jeżeli marzymy o utrzymaniu się i prosperowaniu w satysfakcjonującym tempie. Czym jest reklama Google AdWords, co zyskasz dzięki wykorzystaniu linków sponsorowanych i w końcu – jak stworzyć i poprowadzić skuteczną kampanię AdWords?

Prowadzenie kampanii AdWords możesz również zlecić specjalistom od Google AdWords marketingu: https://d2m.com.pl/oferta/szczegoly/kampanie-reklamowe-content-marketing-i-seo

Google Ads AdWords – co to jest?

Google Ads (który kiedyś nosił nazwę Google AdWords) to system reklamowy Google, który umożliwia potencjalnym reklamodawcom generowanie linków sponsorowanych. Linki sponsorowane Google wyświetlane są na samej górze wyników wyszukiwania w wyszukiwarce, po jej prawej stronie (w przypadku fraz zakupowych) lub, w niektórych przypadkach, na dole. Linki sponsorowane w Google umieszczane są również na stronach wchodzących w skład członków programów partnerskich Google AdSense, który jest serwisem reklamowym firmy i pozwala na wyświetlanie na stronach internetowych reklam tekstowych, graficznych oraz video.

Przykład linków sponsorowanych Google AdWords zilustrowany został poniżej. Reklamy wyświetliły się na górze przeglądarki oraz po jej prawej stronie, ponieważ wyszukana fraza kwalifikowała się jako zakupowa.

Reklamy Google AdWords wyświetlą się jedynie na górze lub dole przeglądarki, natomiast prawa jej część pozostanie pusta (patrz przykład poniżej) w przypadku fraz spoza obszaru zakupowego.

Zalety linków sponsorowanych Google AdWords

Prowadzenie kampanii AdWords wymaga sporych umiejętności, ale odpowiednio przygotowane linki sponsorowane Google AdWords mogą przynieść fenomalne rezultaty dla reklamowanej działalności. Wpływ na to mają liczne zalety reklam Google. Do największych zalicza się:

  1. Natychmiastowe działanie reklamy Google AdWords

Kampanie Google Ads zaczynają pracować na rzecz reklamodawcy już kilka minut po zasileniu budżetu konta oraz utworzeniu  reklamy. Nie trzeba czekać długich miesięcy na zwrot inwestycji.

  1. Duża swoboda w konfigurowaniu ustawień kampanii produktowych AdWords

Sami ustawiamy wiele opcji, na przykład, godzinę i dzień wyświetlania reklamy oraz obszar jej działania (np. reklama Bydgoszcz). Specyfikacja cennika AdWords również stwarza duże pole manewru.

  1. Swoboda w doborze słów kluczowych

Reklamy Google Adwords cechują się bardzo dużą swobodą w procesie ich tworzenia. Nie inaczej jest ze słowami kluczowymi, których wybór ogranicza jedynie nasza wyobraźnia.

  1. Przyjazny reklamodawcom cennik kampanii AdWords

Ostateczna cena Google AdWords nigdy nie przekroczy naszych założeń i budżetu. Modele rozliczeń, a zwłaszcza CPC (cost per click) sprawiają, że płacimy za efekty w postaci kliknięcia przez użytkownika w naszą reklamę, a nie za samo wyświetlenie.

Jak przygotować skuteczną kampanię Google Ads?

Proces tworzenia kampanii AdWords można streścić w pięciu podpunktach.

  1. Nasze konto Google AdWords

Robimy to pod tym adresem: ads.google.com.

  • Parametry kampanii

Po zalogowaniu się i utworzeniu kampanii, ustawiamy jej parametry, do których zaliczamy:

  • Typ kampanii Google Adwords
  • Cel
  • Nazwę
  • Lokalizację
  • Budżet dzienny
  • Harmonogram wyświetlania reklamy

Ostateczna cena kampanii AdWords będzie zależna w dużej mierze od tego, jak skonfigurujemy powyższe ustawienia.

  • Grupy reklam

Tworzymy je po to, żeby dopasować produkty do konkretnej grupy odbiorców. Na przykład, jeżeli sprzedajemy buty, powinniśmy stworzyć osobne grupy reklam dla mężczyzn i kobiet.

  • Reklama

Tekst reklamy nie może przekraczać 140 znaków, dlatego należy ograniczyć się do najważniejszych informacji.

  • Słowa kluczowe

Tutaj warto wykorzystać planer słów kluczowych, który pozwoli dobrać odpowiednie frazy dla naszego produktu.

  • Budżet

Na koniec ustalamy cenę kampanii AdWords, jaką jesteśmy gotowi ponieść i wpłacamy kwotę na konto. To wszystko, co potrzebne, żeby nasza reklama Google Ads zaczęła wyświetlać się użytkownikom.