Pozycjonowania stron a UX – wygląd i działanie witryny są ważne!
User Experience to pojęcie, które coraz bardziej zakorzenia się w świadomości webmasterów, programistów, a nawet specjalistów SEO. Pozwala bowiem skuteczniej promować markę, mając jednocześnie mniej lub bardziej bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron we Wrocławiu czy jakimkolwiek innym mieście. Czym jest UX i jaki ma wpływ na SEO?
User Experience, czyli zbuduj pozytywne doświadczenia
User Experience to pojęcie bardzo szerokie, które można zdefiniować jako budowanie pozytywnego wrażenia użytkowników, korzystających ze strony internetowej. Co to oznacza? Przede wszystkim to, że doskonała pod względem technicznym, atrakcyjna wizualnie oraz funkcjonalna strona będzie pozytywnie odbierana przez użytkownika i przyjemnie spędzi on czas odwiedzając ją. Dzięki temu zyska wiele pozytywnych doświadczeń, co ma również wpływ na jego postrzeganie marki. Warto więc zadbać o optymalizację strony, co również będzie nie bez znaczenia w kontekście SEO.
UX ma bowiem spory wpływ na pozycjonowanie stron Wrocław – przede wszystkim dlatego, że dostosowując witrynę do zasad User Experience, będzie ona lepiej postrzegana przez Google, co z kolei będzie wiązać się z wyższą pozycją w rankingu firm. Co więcej – im strona będzie atrakcyjniejsza, tym ruch na niej będzie większy, a współczynnik odrzuceń niższy. To również będzie miało pozytywny wpływ na pozycjonowanie strony.
Najważniejsze zasady UX!
Jeżeli więc chcesz zrobić wrażenie zarówno na użytkownikach (i potencjalnych klientach), jak również Google, sprawdź na co zwrócić szczególną uwagę, projektując stronę pod kątem UX!
- Profesjonalna strona główna. To wizytówka Twojej firmy i strona, którą najczęściej oglądają użytkownicy, również mający pierwszą styczność z Twoją witryną. Dlatego też musi być atrakcyjna wizualnie i funkcjonalna, by nie odstraszyć internautów. Zadbaj o to, a współczynnik odrzuceń będzie niższy, zaś pozycjonowanie strony we Wrocławiu skuteczniejsze.
- Odpowiednia nawigacja. To również podstawa UX – odpowiednia optymalizacja strony pod kątem struktury i nawigacji będzie wartościowa zarówno dla użytkownika, który łatwo odnajdzie interesujące go treści, jak również robotów Google, które będą mogły bezproblemowo sprawdzać pod strony. A to będzie nie bez znaczenia dla SEO.
- Responsywność strony. W dobie ogromnej popularności urządzeń mobilnych, brak responsywnej strony, dopasowanej do telefonów komórkowych i tabletów to duży błąd. Szczególną uwagę zwraca na tę kwestię Google, dlatego też nie zapomnij o tym i zrób co w Twojej mocy, aby przeglądanie Twojej witryny na komórce było komfortowe i bezproblemowe.
- Techniczna perfekcja. Brak błędów, szybkie wczytywanie się witryny oraz bezpieczeństwo to podstawa UX, a także spełnienie oczekiwań użytkowników i wyszukiwarki. Jeżeli chcesz, aby było to możliwe, powierz audyt strony specjalistom, którzy zadbają też o inne aspekty SEO – link building (linkowanie), słowa kluczowe i wiele innych.
- Conent na najwyższym poziomie. I na koniec wysokiej jakości treści, które powinny być merytoryczne i eksperckie. Jak wiadomo content ma ogromny wpływ na pozycjonowanie stron, a do tego jest jedną z podstaw UX, dlatego też skorzystaj z pomocy copywriterów – dzięki temu nie tylko spełnisz wymogi Google, ale też zatrzymasz na dłużej użytkowników witryny.