Opracowanie metaznaczników – Title i Meta description
Meta tagi stanowią znaczniki HTML zamieszczone w sekcji kodu źródłowego strony internetowej, które informują roboty Google o zawartości podstrony oraz również ograniczają uprawnienia do jej odwiedzania. Część z nich jest widoczna w SERP dla użytkownika, dzięki czemu mają potencjał, aby zachęcić lub zniechęcić użytkowników do odwiedzenia danego serwisu, bloga lub sklepu internetowego. Warto zadbać o metaznaczniki, gdyż wpływa to na skuteczne pozycjonowanie stron . Metaznaczniki stają się ważniejsze nie tylko dla samych użytkowników, ale także coraz bardziej dla zmieniających się robotów Google.
Meta opisy na stronie
Elementy metatagów mamy w kilu miejscach na stronie, a o każdy dla skutecznego pozycjonowania watro zadbać.
Tytuł artykułu, który znajduje się w sekcji kodu źródłowego odgrywa dużą rolę w procesie pozycjonowania stron internetowych. Stanowi, bowiem jeden z pierwszych elementów strony, które należy poddać optymalizacji, ponieważ to właśnie tytuł nabija popularność, Musi przyciągać zainteresowanie użytkowników i skłaniać ich do kliknięcia w celu zapoznania się z treścią. Jednocześnie musi być przyjazny robotom, które przypiszą mu większa wartość i ustawią wyżej w wyszukiwarkach. Tytuł powinien zostać zawarty w kodzie strony TITLE. Nazwa tekstu nie powinna przekraczać więcej niż 70 znaków. Warto pamiętać, że tytuł strony jest jednym z czynników rankingowych, dlatego dla skutecznego seo powinien zawierać słowa kluczowe.
Z kolei opis tekstu powinien znajdować się w kodzie strony META DESCRIPTION. Musi on mieć charakter marketingowy w celu zachęcenia użytkowników do kliknięcia w link pojawiający się w wynikach wyszukiwani – chodzi o nabijanie ruchu organicznego. Obecność fraz nie jest w tym przypadku wymagana, ale dla lepszego pozycjonowania strony google warto je zamieścić. W takim układzie wyszukiwarka pogrubi je, aby wskazać użytkownikowi, że pod danym linkiem znajduje się odpowiedź na jego zapytanie. Najczęściej długość meta description wynosi między 155-160 znaków.
Meta, a CMS
Większość systemów zarządzania treścią jest także przygotowana na używanie meta description, a niekiedy nawet posiada odpowiednie ku temu wtyczki. Na przykład WordPress ma wtyczkę Yoast SEO, dzięki której można w łatwy i przejrzysty sposób sprawdzać, czy treści zamieszczane na stronie są odpowiednio zoptymalizowane pod pozycjonowanie strony w google oraz czytelne dla użytkowników. Dzięki Yoast SEO możemy ustawić tytuł, opis dla robotów wyszukiwarek oraz zobaczyć, jakie elementy należy poprawić, aby podstrona zaindeksowała się odpowiednio. To znaczne ułatwienie, gdy zależy nam na skutecznym pozycjonowaniu stron www.
Linkowanie wewnętrzne
Linki wewnętrzne to jedno z działań seo on-site, czyli odnoszących się do obrębu danej domeny. Mamy jeszcze linki zewnętrze, które obejmują pojawianie się na cudzych stronach. Obie kategorie linków są istotne dla pozycjonowania stron. Linki wewnętrzne kierują użytkownika z jednej podstrony na inną w tym samym serwisie, tworząc dla użytkowników łączniki pomiędzy materiałami. W treści tekstów warto umieszczać linki do innych tekstów powiązanych z tematyką linkowanej podstrony, dzięki czemu skierujemy ich do zbliżonych produktów i ofert. W ten sposób poprawimy indeksowanie witryny, więc wpłyniemy łatwo na pozycjonowanie stron w google. Należy pamiętać o ustawieniu atrybutu rel=”follow”, który poprawi działania SEO na danej stronie. Z pomocą linkowania wewnętrznego możesz także opisać słowa kluczowe, na które chcemy ustawić pozycjonowanie stron seo i innych materiałów na stronie. Jednak bardzo mocno nie poleca się takiego chamskiego znaczenia po postacią klikaczy typu zero match – „sprawdź to”, „czytaj więcej” czy „kliknij tutaj”.