Wykorzystanie i definicja – poznaj system Digital Signage

Pomimo dość tajemniczo brzmiącej nazwy, Digital Signage to po prostu medium, które sprawdza się pod wieloma względami. Nadaje się do przekazywania informacji, ale też pozwala w ciekawy i atrakcyjny sposób wypełnia wnętrza.  Digital Signage to system, który pozwala nam na prezentowanie treści multimedialnych w atrakcyjny sposób. Działanie opiera się tutaj na zastosowaniu cyfrowych nośników obrazu. Digital Singage to m.in. Monitory LCD, ekrany LED, ale też projektory, tablice interaktywne oraz projekcie holograficzne.

Digital Signageto system, który jest w stanie doprowadzić do pełnej automatyzacji zarządzenia treścią. Dzięki niemu, komunikat może zostać dostosowany do danych odbiorców, poprzez wprowadzenie wytycznych wyświetlanych treści. Na duży plus tego systemu jest funkcjonalność. Możliwe jest bowiem wykorzystanie go do celów marketingowych, ale i czysto informacyjnych. To dobre rozwiązanie dla handlu, w urzędach użyteczności publicznej, na dworcach, a także na lotniskach, w hotelach lub w komercyjnych nieruchomościach. Nośniki tworzone są w taki sposób, by umożliwić korzystanie z nich przez całą dobę.

Pamiętajmy, że treści wyświetlane w ten sposób to doskonałą opcja, jako zastępstwo dla standardowych banerów, plakatów oraz billboardów. Wdrożony system daje możliwość centralnego i zdalnego sterowania multimediami, bez względu na to, z jaką liczbą nośników informacyjnych mamy do czynienia.

Kiedy warto zdecydować się na zastosowanie Digital Signage?

Reklama, a Digital Signage

Mamy tu do czynienia z systemem, który doskonale sprawdza się w wypadku kampanii marketingowych. Za pomocą prezentacji treści multimedialnych, łatwiej przykujemy uwagę, niżeli za pośrednictwem ulotek, banerów oraz plakatów. Do wyświetlania reklam, możemy wykorzystać monitory LCD, ekrany LED, infokioski i wiele więcej. Umożliwia to uzyskanie atrakcyjniejszej formy, niż w przypadku analogowych nośników. Digital Signage to nie tylko ciekawe reklamy interaktywne, ale też możliwość natychmiastowej odpowiedzi na potrzeby klientów, na ich zachowania oraz wszelkie inne czynniki zewnętrzne.

Cele informacyjne Digital Signage

Dystrybuowanie informacji w dynamicznej formie, to efektywny zamiennik wszelkich form analogowych, takich jak np. Plakaty, banery, czy bilbordy. Metodę tę stosuje się coraz częściej, czy to na zewnątrz budynków firmowych, przed atrakcjami turystycznymi i w miejscach spotkań, ale też wewnątrz przeróżnych budynków. Doskonałym przykładem są np. Centra handlowe, restauracje, kluby oraz hotele. Digital Signage nadaje się do roli kolejkowania w urzędach, jako katalog książek w bibliotece, ale też jako system rozkładu jazdy bądź lotów.  W systemach stosuje się coraz częściej dotykowe ekrany, a te przekształcają się w infokioski, interaktywne totemy lub też wayfindery, pomagające odnaleźć sklepy w galeriach handlowych. Sprawdzi się też w wypadku zapisów do lekarza, lub też w formie publicznych punktów dostępu do sieci internetowej.

Dekoracje oraz instalacje artystyczne

Żadnym zaskoczeniem nie jest już stosowanie systemów Digital Signage, w postaci różnego typu instalacji artystycznych. Będąc na bieżąco z trendami w przestrzeni sztuki współczesnej, na pewno spotkamy się z wieloma przykładami, które ukazują wykorzystanie tych systemów. Zastosowanie pewnych nośników, takich jak chociażby siatka LED, możliwe jest wykonywanie prezentacji multimedialnych nawet na fasadach budynków, a wówczas istnieje szansa prezentowania nie tylko informacyjnych, ale też reklamowych, kulturowych oraz rekreacyjnych treści. Dzięki zastosowaniu tego rozwiązania, miejscach jak chociażby galerie handlowe oraz multimedialne muzea, możliwe jest prezentowanie treści, które dotychczas były możliwe jedynie na nośnikach analogowych. Omawiane Digital Signage ciągle zyskuje na popularności, ponieważ powszechniejsze staje się też przekazywanie wiedzy przy pomocy wszystkich dostępnych zmysłów, a zaobserwujemy to chociażby na przeróżnych wystawach interaktywnych.