Standy reklamowe – do czego mogą Ci się przydać?
Współczesna reklama wymaga wielu środków przekazu – to już nie tylko standardowy (lokalny, regionalny lub krajowy) spot radiowy czy telewizyjny, ale też baner w Internecie, albo… reklama „na żywo”. Do takiej formy przedstawiania swojego przedsiębiorstwa na pewno najlepiej przydadzą się standy reklamowe. Czym są i kiedy możesz je użyć?
Standy reklamowe to popularna forma przekazywania swojego produktu. Mają kilka funkcji i na pewno wspomogą obroty Twojej firmy. W tym tekście wytłumaczymy Ci, na czym polegają korzyści z posiadania takiego standu reklamowego.
Czym są standy reklamowe?
Standy reklamowe to wyspy, które możesz umiejscowić w galeriach handlowych, na targach, jarmarkach czy innych miejscach handlu i reklamy. Cała rama standu reklamowego obrandowana jest logiem przedsiębiorcy i treścią dodatkową. Stand ma określona powierzchnię użytkową, szafki i inne materiały reklamowe, które możesz do nich dołączyć.
Standy reklamowe mogą mieć też różny kształt i wysokość. Wszystko zależy od Twoich upodobań, miejsca ustawienia standu, formy (np. stałej albo zdalnej) oraz przeznaczenia takiego miejsca. Konstrukcja może przydać się w wielu sytuacjach.
Gdzie możesz wykorzystać standy reklamowe?
Czas na odpowiedź na pytanie, gdzie możesz wykorzystać takie standy. Głównym i najczęściej spotykanym przeznaczeniem są galerie handlowe. Standy wykorzystywane są do handlu (sprzedaż bezpośrednia) lub podczas promocyjnych akcji (np. rozdawanie gadżetów reklamowych czy prowadzenie konkursów). W niektórych przypadkach takie standy zostają w galerii na stałe, będąc swego rodzaju punktem handlowym.
To oczywiście niejedyne przeznaczenie standu. Świetnie sprawdzi się on na targach usług lub produktów, które oferujesz. Osoby, które na standach będą pracować mogą wyjaśniać potencjalnym klientom szczegóły przyszłej współpracy. Natomiast obrandowane miejsce będzie pełniło też formę promocji i zwiększy świadomość marki wśród odwiedzających targi osób.
Oczywiście, stand niekoniecznie musi wiązać się z zatrudnianiem pracowników. Wystarczy, że umieścisz w pełni oklejoną logiem formę w miejscu reklamy. To już samo w sobie będzie pełnić funkcję promocyjną. Na standach możesz pozostawić ulotki i wizytówki, a w przypadku zaawansowanych miejsc – umieścić np. telewizor z prezentacją multimedialną. Wszystko zależy od Twoich potrzeb.
Czy warto inwestować w standy?
Zdecydowanie tak. To skuteczna forma, bezpośredniej reklamy i sprzedaży towaru lub usług. Pamiętaj, że nie musisz od razu przygotowywać ogromnych standów ze sceną i nagłośnieniem. Na początku kluczowe w prowadzeniu działalności jest jednak przebicie się ze świadomością marki.
Stand jest mobilny, więc możesz go transportować w różne miejsca, a w czasie „nieużywania” rozstawić np. w holu przed firmą lub w jednej z galerii handlowych. Pamiętaj, że standy przybierają różne formy (bazują na rollupach, meblach, kartonie, plastiku), więc projekt dostosuj do swoich możliwości finansowych, potrzeb i oczekiwań względem efektów.