pozycjonowanie stron

Specjalistyczne pozycjonowanie strony www

Zainteresowanie usługami marketingu internetowego dynamicznie rośnie z roku na rok. Poza tradycyjną reklamą, osoby odpowiedzialne za rozdzielanie budżetu na ten cel decydują się na pozycjonowanie stron – sprawdź na http://mateuszkozlowski.pl. Dowiedz się, co robią pozycjonerzy oraz w jaki sposób mogą pomóc osiągnąć strategiczne cele firmy.

Pozycjonowanie stron od kuchni

Jest kilka rzeczy, o których powinien wiedzieć każdy zleceniodawca chętny na wypozycjonowanie strony w Google. Ta świadomość pomoże nam w odróżnieniu solidnych ofert od tych, które możemy odłożyć na drugi plan.

Przed rozpoczęciem prac zostanie wykonany audyt SEO. To pomoże zidentyfikować niedziałające strony, niepotrzebną treść czy niezoptymalizowane podstrony. Zostaną sprawdzone m. in. kody odpowiedzi HTTP, alty obrazków, plik robots.txt. Audyt obejmuje poprawę nagłówków, analizę sekcji head, nawigacji, a także responsywności witryny.

W drugiej części zostanie przeprowadzony audyt zewnętrzny. Po jego przeprowadzeniu specjalista zleci link building tzn. zamówi treści w serwisach zewnętrznych, które przez umieszczony w nich link, będą przekazywać swoją moc, pozycjonując w ten sposób naszą stronę.

Warto pamiętać, że optymalizacja stron nigdy się nie kończy. Pozyskanie pierwszych linków i techniczne SEO to tylko wstępne działania, które pomogą nam uzyskać podstawową widoczność. W przyszłości konieczne będzie wykorzystanie narzędzi takich jak Google Analytics i Search Console.

Na czym polega skuteczny marketing internetowy?

Skuteczny marketing internetowy nie zamyka się na konkretne działania. Profesjonaliści dbają o to, aby reklama w internecie wykorzystywała pełen potencjał i nie powodowała rezygnacji z określonych kanałów. Każda firma widniejąca w internecie posiada swoją stronę www. To warunek konieczny, aby rozpocząć kampanie marketingowe. Specjalista odpowiedzialny za wyznaczenie taktyk dogłębnie przeanalizuje rynek z użyciem narzędzi marketingowych i korzystając z danych dostępnych za ich pośrednictwem wskaże najrozsądniejszą ścieżkę promocji strony www.

Pojawia się rozterka – czy pozycjonowanie stron internetowych jest dla każdego? Skoro posiadamy już stronę internetową to szkoda byłoby pominąć działania optymalizacyjne. Są one przecież niezbędne do tego, aby ktokolwiek dowiedział się o naszej witrynie z poziomu wyszukiwarki. Zatem żadna dopięta strategia marketingowa nie może ignorować tak istotnego elementu, jakim jest SEO. Nawet małe, amatorskie projekty mogą za niewielką cenę zostać zoptymalizowane pod tym względem.

Kogo wynająć do obsługi strony pod względem SEO?

Osobą, która może zająć się pozycjonowaniem stron internetowych jest specjalista SEO, często reklamujący się jako SEO freelancer. Jego zadaniem jest zaplanowanie kampanii, zlecenie odpowiednich operacji do podwykonawców i powtarzanie obmyślanego procesu aż do skutku.

Co możemy obrać za cel kampanii? Najczęściej patrzymy na pozycje pod słowami kluczowymi z określoną miesięczną liczbą wyszukań. Im większa liczba wyszukań, tym fraza posiada większą konkurencję. Na etapie budżetowania możemy poprosić o wyznaczenie takich słów, które przyniosą największą ilość zysków przy jak najniższym koszcie. W zależności od tego czy chcemy budować świadomość marki, czy zwyczajnie coś sprzedać, specjaliści dobiorą słowa kluczowe z inną intencją wyszukiwania.

Koszty wynajęcia SEO freelancera nie są wysokie. Za obsługę jednej strony internetowej zapłacimy średnio 400 – 500 zł miesięcznie. Trzeba jednak uwzględnić, że nie jest to maksymalna stawka, jaką możemy zapłacić. Każdy dodatkowy artykuł, nowy link czy podstrona złączona z innymi w naszym serwisie to kwestia dodatkowych kosztów. Sam freelancer bierze pieniądze za tzw. robociznę.