Powiadomienia SMS – u kogo sprawdzi się ta usługa?

Powiadomienia SMS to sposób na przyspieszenie i zwiększenie jakości obsługi klienta. W jakiej firmie warto wprowadzić taką usługę i jakie są jej największe zalety?

Powiadomienia SMS – na czym polega usługa?

Powiadomienia SMS to usługa, której zadaniem jest usprawnienie pracy działu obsługi klienta oraz zbudowanie wartościowej relacji na linii firma-konsument. Polega na pojedynczej lub masowej wysyłce krótkich wiadomości tekstowych, dzięki czemu przedsiębiorstwo może w krótkim czasie przekazać wszystkim swoim klientom ważne informacje, związane np. z jej działaniem, promocjami czy zamówioną usługą.

Bramka SMS jest prosta w użyciu i może znacznie przyspieszyć obsługę klientów firmy. Dzięki niej można w krótkim czasie wysłać wiele powiadomień SMS na polskie numery telefoniczne, korzystając przy tym z wygodnego panelu klienta lub specjalnej aplikacji.

Dzięki usłudze możliwa jest masowa wysyłka SMS, a także liczne usprawnienia, które ułatwią kontakt z klientami – np. ustalenie dowolnej nazwy nadawcy zamiast numeru telefonu i możliwość sprawdzenia statusu doręczenia wiadomości czy występujących błędów. Co ważne, takie rozwiązanie umożliwia wysyłanie wiadomości klientom z dowolnego miejsca na świecie, pod warunkiem dostępu do Internetu.

W jakich firmach sprawdzą się powiadomienia SMS?

Powiadomienia SMS to tak naprawdę rozwiązanie dla każdej firmy. Można przekazać z ich pomocą dowolne informacje dla klientów, dlatego sprawdzają się zarówno w przypadku firm usługowych, jak i sklepów internetowych, różnego typu instytucji, a także szpitali, przychodni i prywatnych gabinetów medycznych. Łatwiejsze przesyłanie informacji za pomocą krótkich wiadomości tekstowych sprawdzi się w małych firmach i dużych korporacjach – nie tylko usprawni obsługę klienta, ale także wniesie ją na zupełnie nowy poziom.

Co można zamieścić w treści krótkich wiadomości tekstowych?

Dużą zaletą powiadomień SMS jest ich elastyczność – można zamieścić w nich dowolne informacje dla klientów, w zależności od potrzeb firmy. Najczęściej są to:

– informacje o promocjach lub kody rabatowe,

– potwierdzenia umówionych spotkań,

– informacje o statusie zamówienia,

– wiadomości o statusie przesyłki,

– informacje dotyczące zmiany godzin otwarcia firmy lub zmiany siedziby,

– wiadomości streszczające najważniejsze informacje z przebytej rozmowy telefonicznej z klientem,

– wiadomości powitalne lub urodzinowe.

Jakie są zalety masowej wysyłki SMS?

Powiadomienia SMS wiążą się z wieloma korzyściami dla firmy. Przede wszystkim jest to spore usprawnienie w obsłudze klienta – wystarczy przesłać krótką wiadomość z pomocą bramki SMS, co zajmuje niewiele czasu. Wiele informacji warto przekazać właśnie w taki sposób, zamiast wykonywać często czasochłonne telefony czy pisać wiadomości pocztą e-mail. Dodatkowo możliwa jest masowa wysyłka SMS, dzięki czemu ważne informacje można przekazać od razu wszystkim klientom.

Zaletą tego rozwiązania jest także jego skuteczność. Wiadomości SMS są w większości przypadków odbierane przez klientów na bieżąco, ponieważ zazwyczaj mają oni telefon cały czas przy sobie. Krótka wiadomość jest łatwa w odczytaniu i zapamiętaniu, dlatego taka forma świetnie się sprawdza. Informacje zapisane na telefonie są trwałe i można je sobie w każdej chwili przypomnieć, co jest bardzo doceniane przez klientów, ponieważ ułatwia im korzystanie z usług firmy.

Do korzyści można także zaliczyć budowanie pozytywnej relacji z klientem. Powiadomienia SMS są pozytywnie odbierane przez klientów, ponieważ nie zajmują ich czasu w takim stopniu, jak rozmowy telefoniczne, a przy tym mogą przekazywać im wiele ważnych, przydatnych informacji. Jest to więc nienachalna obsługa, dzięki której klient czuje, że firma o nim pamięta i dba o jego komfort.

Warto zdecydować się na usługę powiadomień SMS dla firm – jest to rozwiązanie przynoszące wiele korzyści i znacznie usprawniające działanie obsługi klienta. Jest przy tym łatwe w użyciu i można je z powodzeniem wprowadzić w każdej firmie.