call center

Oprogramowanie call center – jakie są jego największe zalety?

Oprogramowanie call center to nowoczesne podejście do telefonicznej obsługi klienta. Na czym polega i jakie są zalety takiego rozwiązania?

Czym jest oprogramowanie call center?

Klasyczne call center to kosztowne rozwiązanie, dlatego niewiele firm mogło sobie na nie pozwolić. Wymagało bowiem wynajmu i przygotowania odpowiednio dużej przestrzeni biurowej oraz zakupu specjalnego sprzętu i oprogramowania, których koszt potrafił sięgać nawet kilkuset tysięcy złotych. Na szczęście pojawiły się alternatywne rozwiązania, które wykorzystują nowoczesne technologie i współczesną tendencję do wyboru pracy zdalnej tam, gdzie jest to możliwe. Najlepszym z nich jest oprogramowanie call center, pozwalające firmom zrezygnować z kosztownych rozwiązań na rzecz znacznie bardziej opłacalnych, a przy tym równie skutecznych opcji.

Oprogramowanie call center to specjalny system, który może być udostępniony firmom przez operatorów zajmujących się telefonią biznesową. Pozwala on na tworzenie kampanii i zarządzanie nimi w sposób zdalny – nie potrzeba mieć przy tym specjalnego sprzętu czy drogich programów, wystarczy komputer z dostępem do Internetu. Firma nie musi wynajmować biura i tworzyć stanowisk pracy dla konsultantów – pracownicy będą bowiem również działali zdalnie. Konsultanci telefoniczni mogą wykonywać swoją pracę z dowolnego miejsca, np. z domu, ponieważ po uzyskaniu dostępu do systemu call center będą mieli wgląd do wszystkich potrzebnych im informacji i opcji umożliwiających im wykonywanie połączeń telefonicznych. Oni również nie będą wymagali żadnych dodatkowych urządzeń – wystarczy komputer z dostępem do Internetu oraz słuchawki USB, dzięki którym możliwe będą rozmowy telefoniczne.

System call center działa w chmurze, dlatego pozwala na sprawną pracę zdalną. Dzięki niemu można całkowicie zrezygnować z kosztownych rozwiązań stacjonarnych i skupić się na tym, co najważniejsze – skutecznie przeprowadzanych kampaniach, które przyniosą firmie założone korzyści.

Jakie są największe zalety oprogramowania call center?

Wirtualne call center to rozwiązanie, które wiąże się z wieloma korzyściami dla firmy, która się na nie zdecyduje. Najbardziej widoczną zaletą jest przede wszystkim spora redukcja kosztów – przedsiębiorstwo nie musi decydować się na drogi wynajem przestrzeni biurowej, jej kosztowne utrzymanie, a także zakup sprzętu i programów. Oprogramowanie call center działające w chmurze umożliwia przeskoczenie największych wydatków, przy czym zapewnia równą skuteczność i kontrolę nad prowadzonymi działaniami, co tradycyjne rozwiązanie.

Zaletą jest także oszczędność czasu – w przypadku stacjonarnego działu call center, jego uruchomienie trwało miesiącami. Wymagało bowiem zaadaptowania przestrzeni biurowej do jego potrzeb, zakupu i wdrożenia sprzętu i oprogramowania oraz przeprowadzenia szkoleń dla pracowników. W przypadku wirtualnego call center redukuje się czas potrzebny na wdrożenie do minimum – firma otrzymuje bowiem od operatora gotowy system, z którego może zacząć korzystać praktycznie od razu. W efekcie można z dnia na dzień zacząć wprowadzać nowe kampanie, które mogą stanowić wsparcie dla sprzedaży, działań reklamowych, windykacji, reklamacji czy ogólnie pojętej obsługi klienta. Elastyczność takiego rozwiązania to kolejna wiążąca się z nim korzyść. Firma może wykorzystać system w celu przeprowadzenia takich kampanii, jakie tylko są jej potrzebne. Może przy tym swobodnie wybierać konsultantów o odpowiednich kwalifikacjach, przesuwając ich do projektów, w których będą najbardziej potrzebni. Nie ma tu ograniczeń związanych z lokalizacją, dzięki pracy zdalnej można bowiem zatrudnić dowolne osoby, znajdujące się w jakimkolwiek mieście w kraju lub nawet poza jego granicami.

Warto zdecydować się na oprogramowanie call center, dzięki któremu wszystkie działania związane z telefoniczną obsługą klienta będą przeprowadzane online. Jest to ogromne ułatwienie i spora oszczędność czasu i pieniędzy.