Czy centrala PBX to rozwiązanie wyłącznie dla firm?

Wiele osób żyje w przeświadczeniu, że centrala PBX będzie rozwiązaniem wyłącznie dla dużych firm, a nie jest to prawda. Nawet te mniejsze firmy, korzystają z redukcji kosztów poprzez inwestycję w centralę IP. Co więcej, spora liczba indywidualnych klientów, także sięga po taką opcję. Wszystko z uwagi na dużo wygodę i znaczne oszczędności.

Czym jest centrala PBX?

PBX, czyli z ang. Private branch Exchange oznacza abonencką centralę telefoniczną. To rozwiązanie dedykowanie zarówno dla firm, jak i dla osób prywatnych. Centrala PBX umożliwia utworzenie własnej sieci telefonicznej. Jako, że tym sposobem rozmowy wewnętrzne nie torują ruchu telefonicznego, nie ma przeszkód w obsłudze połączeń przychodzących. Aktualnie, zastępuje się to rozwiązanie centralami IP, które dodatkowo nie potrzebują linii telefonicznych.

Wszystkie procesy odbywają się poprzez Internet, co daje spory komfort. Dodatkowo, rozmowy poprzez VoIP, są źródłem wielu oszczędności. Chociaż jeszcze niedawno telefonia VoIP była czymś na czym głównie zyskiwały firmy, obecnie także osoby prywatne mogą tym sposobem redukować swoje koszty.

Jakie korzyści odniosą osoby prywatne korzystające z centrali PBX?

Należy pamiętać, że centrale VoIP i PBX to szereg korzyści nie tylko dla firm, ale również dla prywatnych osób. Istnieje zatem możliwość wykonywania różnego typu połączeń – będą to chociażby te wewnętrzne, krajowe stacjonarne, a także krajowe komórkowe. Każdy z nas decydując się na centralę VoIP zyska atrakcyjne stawki na połączenia krajowe i zagraniczne. Opcją będzie też możliwość wyboru numeru telefonu, który znajduje się w strefie numeracyjnej, a dodatkowo będzie można korzystać ze wszystkich urządzeń, które obsługują VoIP lub SIP.

Pamiętajmy, że operatorzy VoIP gwarantują swoim klientom wiele dodatkowych korzyści. Często będą to m.in. bezpłatne połączenie do numerów z sieci dostawcy. Pomoc techniczna także powinna być darmowa. Należy jednak zwrócić uwagę na to, czy panel klienta danego operatora jest dostatecznie prosty w obsłudze.

Co gwarantuje telefonia VoIP?

Przede wszystkim, będziemy mogli wykonywać połączenia z każdego urządzenia, które posada tylko dostęp do sieci internetowej. Połączenia te, możemy przeprowadzać z każdego miejsca na świecie. Ich koszt będzie bardzo niski, a szczególnie te stacjonarne krajowe oraz zagraniczne. Jakość rozmów jest niezwykle wysoka, natomiast w dużej mierze warunkuje to jakość połączenia internetowego. Wydatki mogą być przez nas śledzone na bieżąco.

Każdy prywatny klient, korzysta z identycznych przywilejów jak klienci firmowi. Kiedy znajdujemy się poza domem, połączenie może być przekierowane na nasz telefon komórkowy. Pamiętajmy jednak, że nie wszyscy dostawcy oferują takie same udogodnienia, natomiast wybierając tych najlepszych, powinno ich być bardzo dużo!

Centrala VoIP – kto może z niej skorzystać?

Należy być świadomym, że dzięki VoIP otrzymamy możliwość wykonywania bardzo tanich połączeń, jednak koniecznością jest posiadanie dostępu do łącza internetowego. Nie ma tutaj wymogu, aby istniały jakiekolwiek linie telefoniczne. Dodatkowo, nie wymaga się także specjalistycznych sprzętów. W prawdzie możemy zdecydować się na instalację telefonu IP, natomiast nie ma takiej konieczności.

Można zastanawiać się, kto skorzysta na tym rozwiązaniu najbardziej. Na pewno sprawdzi się to w wypadku osób, które prowadzą wyjątkowo aktywny tryb życia i często znajdują się poza miejscem zamieszkania, a zależy im na częstym kontakcie np. z bliskimi. Będzie to także doskonała opcja dla tych, którzy nie są zwolennikami długich umów, z operatorami telefonii tradycyjnych.

Z uwagi na powyższe, wcale nie musimy być klientem firmowym, aby skorzystać z udogodnień telefonii VoIP i centrali IP. Dziś, coraz więcej osób prywatnych dostrzega korzyści, jakie przyniesie im przejście na telefon przez Internet. Nawet jeśli nie jesteśmy przekonani do tego rozwiązania, po rozmowie z konsultantem takiego usługodawcy, bardzo szybko zmienimy swoje zdanie.