BLOG SEO

Każdy kto zakłada własną stronę chce osiągnąć najlepsze wyniki wyszukiwania. Żeby to osiągnąć strona musi być ciągle aktualizowana, muszą być dodawane nowe posty. Pozycjonowanie stron inaczej SEO ma za zadanie ustawić strony tak aby pojawiały się najwyżej w zależności od tego czego szukamy. Dobrą wskazówką będzie blog. SEO widzą, że na bieżąco są aktualizowane informacje przenosi je na wyższe pozycje.

Czy blogowanie naprawdę pomaga uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce?

Tak. To prosta odpowiedź. Ale blog nie jest sam w sobie czynnikiem rankingowym. Blogowanie jest dobre dla SEO, ponieważ pomaga w wielu rzeczach, które są ważnymi czynnikami rankingowymi. Jeśli masz blog, który jest regularnie aktualizowany, a posty na blogu są wysokiej jakości i dotyczą tematów istotnych dla odbiorców, może to mieć ogromny wpływ na to, jak Twoja witryna działa w wyszukiwarkach. Oto kilka istotnych kwestii na temat blog SEO.

Blogowanie zapewnia aktualność witryny.

Jeśli kiedykolwiek zdarzy Ci się, że witryna internetowa, o której wiesz, że nie była aktualizowana od lat, prawdopodobnie natychmiast stracisz zaufanie do wyświetlanych informacji. Firma, którą reprezentuje, mogła całkowicie zakończyć działalność lub witryna mogłaby dostarczać informacje, które zostały całkowicie obalone lub zmienione od czasu ostatniej aktualizacji. Google nie chce dostarczać wyszukiwarkom nieaktualnych informacji. Strony internetowe, które są regularnie aktualizowane, sygnalizują im, że strona żyje i oferuje nowe treści . Daje to również algorytmom wyszukiwarek więcej powodów do częstszego indeksowania witryny, dzięki czemu z czasem pozostaje ona bardziej na swoim radarze. Prawdopodobnie nie będziesz miał powodu, aby często aktualizować swoją stronę główną (i niekoniecznie byłby to dobry ruch biznesowy, aby to zrobić), więc blog jest bardziej praktycznym narzędziem do regularnego dodawania nowych treści do witryny.

Blog utrzymuje osoby w Twojej witrynie na dłużej.

Priorytetem Google jest dostarczenie osobom, które przeprowadzają wyszukiwanie, informacji, których szukają, dzięki czemu będą mogli wrócić do korzystania z Google. Jeśli ktoś, kto przeprowadza wyszukiwanie, kliknie pierwszy link, uzna go za nieprzydatny i natychmiast przejdzie do strony wyszukiwania – oznacza to, że pierwszy wynik nie był tak pomocny, jak mu się wydawało. Z drugiej strony, gdy ktoś kliknie wynik i pozostanie na stronie przez jakiś czas, oznacza to dla Google, że ta strona jest w rzeczywistości bardzo pomocna. Chociaż Google nie powiedział wprost, że czas przebywania lub czas, jaki ludzie spędzają w Twojej witrynie, gdy na nią wejdą, jest zdecydowanie czynnikiem rankingowym, wydali inne oświadczenia, które wyjaśniają, że jest to coś, na co zwracają uwagę. Ktoś, kto wejdzie na twoją stronę z postu na blogu, który pojawia się w wynikach wyszukiwania, będzie miał więcej powodów, aby pozostać na chwilę i przeczytać całość, niż ktoś, kto trafi na stronę z mniejszą ilością tekstu lub informacji. I to staje się w przypadku dłuższych, bardziej wszechstronnych postów. Badacze blogu SEO odkryli, że dłuższe posty na blogach zwykle działają lepiej niż krótsze – średni wynik na pierwszej stronie w Google wynosi prawie 2000 słów.

SEM ASSISTANT Mateusz Kozłowski
ul. Opoczyńska 9/5
02-522 Warszawa
NIP 5711652076
WWW http://mateuszkozlowski.pl