Nasz firmowy blog a pozycjonowanie – dlaczego warto poświęcić czas na to rozwiązanie?
Wzrost znaczenia content marketingu sprawił, że bardzo istotne stało się też prowadzenie własnego, firmowego bloga. Jakie korzyści czekają na nas, jeśli się na to zdecydujemy, a także o jakich elementach powinniśmy wówczas pamiętać?
Prowadzenie bloga firmowego, a koszty jakie tego dotyczą
Jeśli zdecydowanie postawimy na opcje jaką jest blog pozycjonowanie i wiele innych elementów, wejdzie na wyższy poziom, a dodatkowo stanie się to świetną, tanią formą promocji marki. To co będzie nam potrzebne, to jedynie komputer z dostępem do Internetu i osoba, która nie ma problemy z przygotowywaniem wartościowych treści. Nie ma tutaj konieczności stosowania, żadnych specjalistycznych narzędzi, ani też sztabu profesjonalistów. Oczywiście, musimy się uzbroić w cierpliwość, gdyż skutki nigdy nie są widoczne od razu, a zwykle da się je zauważyć po czasie.
Budowanie relacji z klientem za pomocą bloga
Prawidłowo prowadzony blog firmowy, staje się doskonałym narzędziem do tego, by prezentować naszym odbiorcom to, że za oferowanymi produktami i logotypem, stoją profesjonaliści. Jest to również okazja ku temu, aby zaprezentować się swoim odbiorcom. Jeśli na blogu będą pojawiać się komentarze, a my będziemy na nie odpowiadać, można powiedzieć, że uzyskamy głos jako marka, a odbiorcy odczują, że liczymy się z ich opinią. Co więcej, każde polubienie oraz udostępnienie okaże się też doskonałą okazją, aby poznać elementy, które naszych odbiorców interesują najbardziej. Jeśli nasz blog zostanie zapamiętany, użytkownicy będą częściej do niego wracać.
Eksperckie treści i ich wpływa na skuteczne pozycjonowanie bloga
Gdy nasze cele są zorientowane na sprzedaż produktów, najczęściej to my mamy o nich największą wiedzę i warto to dobrze wykorzystać. Opłaca się dzielić dostępnymi informacji, np. za pomocą publikacji poradników i artykułów, które wcale nie musza dotyczyć samego produktu, a może być to jedynie dana branża. Dla odbiorcy będzie to sygnał, że w pod tym względem jesteśmy ekspertami i mogą nam zaufać na tym polu.
Pamiętajmy, że na blogu wcale nie musimy publikować wyłącznie tekstów, gdyż możliwością będą też chociażby infografiki i materiały wideo, które można też wykorzystać na naszych mediach społecznościowych. Tego typu treści, będą mogły się sprawnie rozpowszechniać w viralowy sposób.
SEO Blog – jakiego rodzaju treści powinniśmy publikować?
Mając na uwadze istotę content marketingu, zwykłe informacje o firmie, nie będą kompletnym uzupełnieniem naszej strony. Brak ruchu na stronie i nowych treści sprawia, że odbiorcy nie będą chcieli do niej powracać. Ciężko będzie nam także utrzymać ich zainteresowanie, a przez to skutecznie informować ich o wprowadzaniu nowych usług lub produktów.
Brak aktualizacji witryny, będzie również źle odbierane przez wyszukiwarkę Google, a to bezpośrednio sprawi, że pozycjonowanie bloga na tym ucierpi. Kiedy pojawianie się nowych treści przynosi większy ruch i zainteresowanie czytelników, oznacza to, że witryna rozwija się prawidłowo. Ma to ogromne znaczenie, szczególnie jeżeli chodzi o pozycjonowanie strony w Google.
Pozycjonowanie i optymalizowanie firmowego bloga
Poświęcenie odpowiedniej ilości czasu na dopracowanie bloga i jego prowadzenie, przełoży się na wzrost liczby odwiedzających. Kiedy treści te mają wysoką wartość i są interesujące, użytkownicy będę dzielić się nimi też ze swoimi znajomymi. Kiedy wpisy są udostępniane w mediach społecznościowych oraz na innych blogach, pozyskiwane są dodatkowe linki, które odnoszą się do naszej strony, przy czym wzrasta liczba odwiedzających. Doskonale napisany artykuł może sprawić, że wejścia na stronę będą generowane jeszcze długo po publikacji, a także wpłynie na pozycjonowanie. Co więcej, nie zaszkodzi aktualizować publikowane informacje co jakiś czas, jeśli te tylko tego wymagają.