Wszystko co należy wiedzieć, aby postawić na nagłośnienie konferencyjne wysokiej jakości
Mając w perspektywie organizowanie różnego rodzaju wydarzeń, musimy posiadać wiedzę na temat nagłośnienia w salach konferencyjnych. Będzie to szczególnie istotne, aby możliwe było niezakłócone prowadzenie prelekcji. Istnieje duża szansa, że przełoży się to na zrozumienie wykładów przez publiczność. Jakie elementy są kluczowe, podczas wyboru głośników oraz mikrofonów? Czy opłaca się skorzystać z wynajmu od firmy, czy jednak lepiej dokonać zakupu urządzeń na własność?
Nagłośnienie to urządzenia, w wypadku których możliwości jest co niemiara. Sprzęty produkowane są tak, aby nadawały się do konkretnych miejsc, ale też celów. Najważniejsze, aby dobrać takie nagłośnienie konferencyjne, które spełni nasze oczekiwania.
Nagłośnienie konferencyjne – dlaczego jest to tak istotne?
Podczas przygotowań do konferencji, zapewne konieczne będą mocne głośniki i mikrofony, które sprawdzą się podczas wydarzenia. To niestety częsty obrazek, że publiczność jest już na swych miejscach, prelegent chce zacząć przemówienie, natomiast sprzęt odmawia posłuszeństwa. Niekiedy zechcemy pokazać obecnym film, natomiast jakość dźwięku będzie pozostawiać wiele do życzenia.
Chociaż w wielu przypadkach uda się nam szybko taki problem zażegnać, gdy jest to jednak prestiżowa konferencja nasze starania nie będą wystarczające i ucierpi na tym PR. Nawet jeśli zadziałamy błyskawicznie szybko, sytuacja zostanie zapamiętana przez publiczność i pozostawi złe wrażenie. To tylko podkreśla fakt, że najwyższej jakości nagłośnienie jest bardzo ważne i wpływa na samo wydarzenie, ale taż na nasz wizerunek.
Wybierając głośniki i mikrofony od renomowanego producenta, znacząco przybliżymy się do sukcesu. Świadczą o tym przynajmniej dwa aspekty. To fakt, że widownia będzie mogła lepiej słyszeć, a przez to też o wiele wyraźniej rozumieć. Wychodzi zatem na to, że spełniając jedynie dwa warunki, dajemy sobie dużą szanse na zainteresowanie widowni, a także ich interakcje. Nagłośnienie najwyższej jakości sprawia salę konferencyjną miejscem przyjaznym temu, aby przekazywać i przyswajać w nim wiedzę. Tym samym, każde szkolenie, warsztaty i każde inne wydarzenie będzie przynosić efekty, a to wpłynie tak samo na wyższą jakość naszej pracy, jak i większe zyski.
Wybieramy nagłośnienie do swojej sali konferencyjnej
Jeżeli podkowa to układ naszej sali konferencyjne, wówczas najpopularniejsze są multifony, które pozwalają na to, aby prowadzenie dyskusji było zupełnie swobodne. Gdy natomiast układ sali jest teatralny, w tym momencie warto wybrać zestaw głośników, które połączone będą ze sobą poprzez system.
Dla prelegentów, w wypadku których istotna jest swoboda w poruszaniu się, warto przygotować odpowiednie mikrofony bezprzewodowe. Jeśli natomiast będą to przemówienia i prelekcje bez konieczności przemieszczania się po sali, wystarczy nagłośnienie konferencyjne, które opiera się na najnormalniejszym w świecie mikrofonie przewodowym, mównicy lub też prezydium.
Zakup sprzętu na własność, a może jednak warto go wynająć od firmy?
Mimo tego, że mamy taką możliwość – to, że wypożyczymy nagłośnienie nadal nie będzie oznaczać, że mamy problem z głowy, gdyż wciąż nie będzie żadnej osoby, która jest w stanie obsłużyć te urządzenia. Jeśli planujemy event plenerowy, najlepiej by nagłośnienie było kontrolowane przez specjalistę, który wie na jakich zasadach działają owe sprzęty. Co ważne, najlepsze firmy będą w stanie zaoferować nam również projekt i wykonanie systemu nagłośnieniowego, który będzie nie tylko dostosowany do całego otoczenia, ale też do jego warunków elektroakustycznych. Daje nam to pewność, że jakość dźwięku okaże się naprawdę zadowalająca i nie zawiedzie nas w trakcie wydarzenia, które będziemy organizować w przyszłości. Wiele warunkują tutaj umiejętności i wiedza specjalisty, będącego odpowiedzialnym za obsługę. Pamiętajmy, że najlepszy sprzęt może nie być wystarczający, jeśli nie będziemy współpracować z kimś, kto wie, w jaki sposób wykorzystać jego potencjał.