Off-page SEO i On-page SEO jako tajniki pozycjonowania
Czynniki SEO można podzielić na związane z samą stroną (on-page, czyli na stronie) i te poza nią (off-page, czyli dosłownie poza stroną). Najbardziej skuteczne pozycjonowanie warszawa ma miejsce wtedy, gdy używamy obu form działania na stronie.
Główne grupy czynników on-page SEO:
· content – treści (głównie treści tekstowe, tworzone przede wszystkim pod pozycjonowanie google)
· układ (obejmuje rozmieszczenie treści na stronie, linki pomiędzy zamieszczonymi zasobami)
· HTML (czyli budowa strony, obejmująca znacznie więcej, niż tylko elementy w języku HTML)
Główne grupy czynników off-page SEO:
· linki prowadzące do witryny
· sygnały społecznościowe
· zaufanie do domeny (np. związane z serwerem, długością istnienia domeny, feedbackiem z mediów społecznościowych)
Na off-page SEO, stanowiące głównie działania z zakresu pozycjonowanie stron składają się różnego rodzaju taktyki zorientowane na pozyskiwanie linków. Chodzi w tym przede wszystkim o to, by nasza domena (link) pojawiał się w innych miejscach – na cudzych blogach, na profilach czy w komentarza. Im więcej odniesień i poleceń, tym lepsze pozycjonowanie serwisu.
Wybrane taktyki off-page SEO
· treści ze stron, z których emitowane są linki – zaplecze
· fora internetowe
· blogi
· artykuły sponsorowane
· SEO PR – linki ze współpracy z dziennikarzami, wysyłek prasowych, komunikacji marki
Kwestie sporne wokół optymalizacji i pozycjonowania
Wielu specjalistów seo ma odmienne zdanie na temat wpływu poszczególnych czynników na realny poziom pozycjonowania strony internetowej. Nie jest w rzeczywistości łatwo ocenić, czy poszczególnie działania mają zdecydowany wpływ na pozycję strony, szczególnie w przypadku pozycjonowania stron google. Wynika to z nieustannie zmieniającego się otoczenia oraz warunków, co skutecznie uniemożliwia analizę ceteris paribus. Należy uwzględnić, bowiem, że wraz z kształtowaniem przez nas jednego czynnika pozycjonowania stron seo w ramach testu, zmianie ulegną również czynniki zewnętrzne, jak:
· profil linków oraz optymalizacja stron konkurencji
· algorytm Google
· zachowania użytkowników
To prowadzi często do wyciągania zbyt pochopnych wniosków. Na przykład wielu seo specjalistów w pewnym momencie spostrzega, że rozpoczęcie działań w Google AdWords wywołuje zwiększenie ruchu z wyników organicznych. Jednak nie jest to równoznaczne ze skuteczniejszym pozycjonowaniem strony www, ale z częstszym jej wykorzystywaniem.
Czynniki ilościowe i jakościowe w działaniach SEO
W zasadzie we wszystkim, także w przypadku pozycjonowania stron internetowych, można wyróżnić czynniki dwóch kategorii – jakościowe i ilościowe. Trzeba koniecznie pamiętać przy tym, że optymalizacja to proces ciągły. Nie da się raz dokonać pozycjonowania strony w google, które magicznie utrzyma się przez bardzo długi okres lub na stałe. Niestety, konieczne są ciągłe działania i dostosowywanie się do wymogów Google seo. W końcu mogą występować błędy, zmiany w trendach algorytmów czy w zwykłych potrzebach użytkowników. Przede wszystkim też należy brać pod uwagę dużą konkurencję na rynku i fakt nieustannych działań ze strony innych domen.
Chcąc efektywnie pozycjonować strony google, by móc konkurować w wynikach wyszukiwania należy tworzyć treść zoptymalizowaną pod różne tematy i frazy, a także kształtować optymalną strukturę serwisu i pozyskiwać linki. Wszelkie działania muszą być stałe dla skutecznego seo.