Najważniejsze podczas planowania kampanii AdWords
Spora część przedsiębiorców rozpoczynając przygodę z kampanią Google AdWords wie tylko to, że chce zwiększyć ruch na swej stronie, a także przekuć ten ruch we wzrost sprzedaży. Jeśli nie będzie to szło w parze z odpowiednią strategia, uda się zrealizować jedynie tę pierwszą część planu, a odniesione zyski nie zwrócą nam nawet kosztów całej kampanii. Należy zatem zdać sobie wcześniej pewne istotne pytania, zanim kampania zajmie się specjalistyczna agencja AdWords.
Do kogo chcemy skierować naszą reklamę?
Nasi klienci zwykle dzielą się na pewne grupy, a najczęściej to klienci detaliczni, odbiorcy hurtowi, szukający atrakcyjnych cen, a także ci, którzy dopiero robią rozpoznanie. Musimy zorientować się, czy nasza kampania AdWords będzie skierowana do osób z całej Polski, czy może tylko z konkretnej miejscowości, a może nawet tylko dzielnicy, jednak są to jedynie przykłady.
Chociaż osoby te stosują w wyszukiwarce Google podobne słowa kluczowe, często kierują się oni odmiennymi potrzebami. Warto skupić się nad tym, czego dotyczą poszukiwania owych grup klientów, znajdując przy tym sposób na sprawną komunikację z nimi. W reklamie Google AdWords jesteśmy wstanie stworzyć różne kampanie, skierowane do danych segmentów klientów.
Jakie są nasze oczekiwania w stosunku do użytkowników, pozyskanych za pomocą Google AdWords?
Już samo projektowanie strony internetowej musi zawierać etap, kiedy zaplanujemy to, co klienci powinni zrobić na wszystkich podstronach. To chociażby możliwość pobrania cennika, różnego rodzaju dokumentów, czy też zapisanie się do newslettera. Klient potrzebuje na tym polu wsparcia, a sam na pewno nie będzie zastanawiał się nad możliwościami. Warto popatrzeć na to, jak sami korzystamy z podobnych witryn i wdrożyć takie funkcjonalności, które sprawią naszą stronę jak najbardziej przyjazną dla użytkownika. Chodzi tutaj o pewną intuicyjność, dostosowanie, ale też łatwość w poruszaniu się między konkretnymi działami.
Użytkownicy sieci zwykle otwierają więcej niż jedną stronę jednocześnie, dlatego jeśli szybciej znajdą potrzebne informacje gdzieś indziej bez wysiłku, zakładka z naszą stroną zostanie szybko zamknięta, a tym samym przepadną fundusze, zainwestowane w prowadzenie kampanii AdWords. Kiedy oczekujemy konkretnych działań od klientów, warto to jasno podkreślić w widocznym miejscu, np. zaraz pod opisem oferty. W innym wypadku, nie dojdzie do żadnej interakcji.
Gdzie dokładnie kierujemy ruch z kampanii Google AdWords?
Warto zastanowić się nad tym, w jaki sposób klienci będą nas szukać. Klienci na wczesnym etapie, zwykle nie wpisują do wyszukiwarki nazw konkretnych produktów, gdyż jeszcze o nich nie wiedzą, a zatem zwykle są to sformułowania bardziej ogólne – np. najlepsza kosiarka do 2000 zł. Tylko od nas zależy to, czy będziemy w stanie trafnie odpowiedzieć na ich potrzeby. Należy zatem postarać się o posiadanie artykułów, gdzie znajdują się atrakcyjne opisy i porównania produktów, z uwzględnieniem wady i zalet, gdyż to szansa na sprawne nawiązanie kontaktu z klientem, już na początkowym etapie procesu zakupowego. Co więcej, jesteśmy wówczas w jego oczach ekspertami w konkretnej branży, dlatego rosną również szansę na to, że nasza oferta zostanie sprawdzona w pierwszej kolejności.