Contact center CRM – system, który wpłynie na wydajność obsługi klienta
Dla każdego biura zajmującego się telefoniczną obsługą klienta bardzo ważny jest łatwy dostęp do informacji dotyczących jego kontaktów. Można go uzyskać dzięki specjalnemu systemowi contact center CRM, który pozwala na tworzenie własnych baz danych.
Contact center CRM – do czego służy?
W biurach obsługi klienta, stawiających na kontakt telefoniczny, ogromne znaczenie ma szybkie przekazywanie informacji pomiędzy konsultantami na temat realizowanych zadań dotyczących konkretnych klientów. Dzięki temu ich praca może przebiegać sprawniej, a kontakt z klientem będzie realizowany na wyższym poziomie. Aby osiągnąć najlepszy dostęp do informacji dotyczących klientów w całej firmie, najlepiej postawić na specjalny system contact center CRM.
Contact center CRM to narzędzie dostosowane do potrzeb firm realizujących w dużym wymiarze telefoniczną obsługę klienta. Pozwala na tworzenie baz danych, zawierających najważniejsze informacje o kontaktach posiadanych przez przedsiębiorstwo – takich, jak nr NIP i PESEL, adres e-mail czy strona www. Umożliwia też tworzenie własnych kategorii danych, co pozwala firmie przechowywać informacje mające dla niej znaczenie ze względu na świadczone przez nią usługi czy branżę, w jakiej działa.
Dzięki systemowi CRM dostęp do bazy danych będą mieli wszyscy upoważnieni do tego pracownicy. Można stworzyć dowolną ilość kont dla użytkowników, którzy będą mogli logować się do programu w trakcie pracy. Dane są dzięki temu bezpieczne, a przy tym łatwo dostępne dla osób potrzebujących ich do efektywniejszej pracy.
System CRM dla contact center – poprawa relacji z klientami
Dzięki systemowi contact center CRM można znacznie poprawić jakość telefonicznej obsługi klienta. Dostęp do ważnych informacji, związanych z danym odbiorcą, pozwala konsultantom lepiej przygotować się do rozmowy i uniknąć ewentualnych błędów. Jest to duże ułatwienie, szczególnie w sytuacji, kiedy jeden klient jest obsługiwany przez kilku konsultantów lub jego obsługa jest rozłożona w czasie.
W efekcie konsultant może trafniej odpowiedzieć na potrzeby swojego rozmówcy i szybciej rozwiązać jego ewentualne problemy. Przekłada się to na poprawę relacji z klientami – mają oni wrażenie, że obsługa jest bardziej dopasowana do ich oczekiwań, skraca się także czas rozmów telefonicznych. W efekcie firma zyskuje profesjonalny wizerunek i może liczyć na dobry odbiór przez klientów.
Program CRM – sposób na zwiększenie wydajności obsługi klienta
CRM dla contact center to też świetny sposób na poprawę wydajności konsultantów. Dzięki łatwemu dostępowi do ważnych danych, nie muszą oni tracić czasu na zbieranie informacji innymi drogami – np. szukając ich w różnych programach czy notatkach współpracowników. W efekcie mogą w znacznie krótszym czasie obsługiwać przypisanych im klientów. Ułatwia się także przekazywanie kontaktów pomiędzy pracownikami – ponieważ dotyczące ich dane są zapisane w systemie, przejęcie sprawy danego odbiorcy przez innego konsultanta będzie o wiele łatwiejsze.
Ponieważ konsultanci mogą szybko przygotować się do każdej rozmowy telefonicznej z klientem, skraca się także czas trwania połączeń – pracownik nie musi bowiem za każdym razem na nowo orientować się w sprawie danego odbiorcy. W efekcie może pracować znacznie wydajniej, co przełoży się na sukces całej firmy.
Czy warto zdecydować się na system CRM?
System contact center CRM to świetne rozwiązanie dla każdego biura obsługi klienta. Dzięki niemu firma zyskuje bardzo przydatne narzędzie, pozwalające na tworzenie własnych baz danych i lepszy telefoniczny kontakt z klientem. Narzędzie zapewnia wszystkim upoważnionym do tego pracownikom łatwy dostęp do ważnych w ich pracy informacji, co przełoży się na lepsze wyniki i relacje z odbiorcami. System wpływa też pozytywnie na wydajność konsultantów, pozwalając im szybciej realizować swoje obowiązki i obsługiwać większą ilość klientów. Warto zdecydować się na dobry system CRM od sprawdzonego dostawcy.